Сайт
Сокальської спеціалізованої школи І-ІІІ ст.№3
Non scholae, sed vitae discimus /// We do not learn for the school, but for life /// Nicht für die Schule, sondern für das Leben lernt man /// Nos connaissances sont pour nousßmemes at pas pour l'ecole. Nous sommes l'avenir de l'etat /// Uczymy sie nie dla szkoly, ale dla zycia ///
Меню сайту
Форма входу
Фотогалерея
Пошук
Корисні посилання
Статистика
Архів записів

ВИМОГИ ДО НАУКОВОЇ РОБОТИ

 ВСТУП

У вступі коротко обґрунтовується актуальність та доцільність обраної теми, підкреслюється сутність проблеми; формулюється мета роботи і зміст поставлених завдань, об’єкт і предмет дослідження, подається перелік використаних методів дослідження; дається характеристика роботи (теоретична, прикладна); вказуються нові наукові положення, запропоновані учасником конкурсу

Особисто, відмінність одержаних результатів від відомих раніше та ступінь новизни (вперше одержано, удосконалено, набуло подальшого розвитку); повідомляється про наукове використання результатів досліджень або рекомендації щодо їх використання, для прикладних робіт — прикладну цінність отриманих результатів.

Обсяг вступу — 2-3 сторінки. ВСТУП  не озаглавлюється і не нумерується!

До  вступу радимо включити наступне:
Актуальність теми дослідження (доцільність даної роботи для розвитку відповідної галузі науки, особливо вітчизняної).
Стан вивчення проблеми (хто з науковців працював над нею, що вдалося з’ясувати, що ні, які питання потребують подальших досліджень).
Предмет дослідження.
Мета.
Завдання.
Новизна роботи.
Теоретичне та практичне значення.

 

ОСНОВНА ЧАСТИНА

Основна частина роботи обов'язково складається з декількох розділів, які можуть мати підрозділи, пункти та підпункти, які мають власні назви і в яких висвітлюються теоретичні основи роботи;пояснюється зміст уживаних термінів;
викладається хід дослідження.

 Знижує рівень роботи переобтяженість її матеріалами, які взагалі не стосуються теми дослідження. В основній частині потрібно висвітити теоретичні основи роботи, розкрити зміст використаних термінів, викласти хід дослідження. Учень повинен обов'язково посилатися на авторів і джерела, з яких запозичені матеріали або окремі тези. Зміст роботи має відповідати меті, наприклад, у роботах із літературознавства не підміняти аналіз творчості письменника викладом його біографії. Особливої уваги необхідно надати логічності викладу та плавності переходу від викладу одного питання до іншого. Не потрібно зловживати цитуванням, але принципові для змісту роботи думки науковців потрібно процитувати.

Кожний розділ починається з нової сторінки. Основному тексту розділу може передувати коротка передмова з описом вибраного напряму та обґрунтуванням застосованих методів досліджень. У кінці кожного розділу формулюються висновки зі стислим викладенням наведених у розділі наукових і практичних результатів, що дає можливість звільнити основні висновки від другорядних подробиць.

Зміст основної частини має точно відповідати темі роботи та повністю її розкривати.

ЗАУВАГИ:

  • Зміст дослідження має відповідати меті. (Остерігайтесь заявити у вступі «багато хорошого і різного», а в основній частині – «як вивезе».
  • Аналіз проблеми не повинен підмінятися викладом біографії письменника.
  • Усі посилання повинні мати вказівку на авторів та джерела (як і в «серйозній» науковій роботі).
  • Самостійність повинна бути головним принципом роботи: наївно думати, що члени журі та експерти, які здебільшого є науковцями зі стажем і мають значний досвід роботи з розвідками юних науковців, не знають головних джерел списування і не виявлять їх. Хиба реферативності часто виявляється, коли в роботі відсутні новизна та авторський внесок, натомість вони заміняються «наскубаними» з різних, хай навіть авторитетних джерел цитатами.
  • Логічність викладу, плавність переходу від одного питання до іншого.
  • Доречність цитування. Робота МАН – не реферат, а розвідка. Тому максимальна кількість цитат – 1-2 на сторінку. Їх обсяг не повинен перевищувати 1/3 обсягу сторінки (це по максимуму!).

ВИСНОВКИ

У висновках необхідно зробити короткий виклад найважливіших результатів, які були одержані в ході роботи. Вони мають відповідати меті та завданням дослідження, про які було повідомлено у вступі, та сформульовані відповідно до опису основної частини. Варто наголосити на важливості отриманого наукового здобутку для науки, при потребі можна сказати про перспективу даного дослідження, викласти рекомендації щодо використання одержаних результатів. Висновки мають бути конкретними, підкріплені фактами та логічно випливати з них. У висновках не повинно бути ні нових фактів, ні нових узагальнень порівняно з попереднім текстом.

Висновки й завдання зі вступу повинні узгоджуватися!

Отже, висновки повинні містити:
Короткий виклад найважливіших результатів роботи.
Їх важливість для науки.
Перспективи застосування у практиці.
Рекомендації щодо подальших досліджень.

ЛІТЕРАТУРА

Список літератури пишуть з нової сторінки й називають «Література». Якщо ж під час дослідження користувались архівними матеріалами, даними з мережі Інтернет, то список літератури потрібко назвати «Список використаних джерел». Список використаної літератури містить перелік джерел (художніх текстів, наукових праць і т.д.), на які спирається робота. При цьому як таких, які безпосередньо цитуються в роботі, так і таких, на які в ній посилаються без наведення відповідних цитат. Літературні джерела оформляють відповідно до стандарту й розміщують в алфавітному порядку прізвищ авторів.

Наприклад:

Книга трьох авторів оформлюється так: Дудюк Д. Л., Максимов В. М., Оріховський Р. Я. Електричні вимірювання: Навч. посіб. – Л.: Афіша, 2003. – 260 с.

Збірник: Цеков Ю. І. Підтекст художнього твору і світовідчування письменника // Проблеми сучасного літературознавства. – Одеса, 1998. – С. 149-180.

Стаття із журналу: Дзюба І. М. Україна перед сфінксом майбутнього // Науковий світ. – 2004. − № 2. – С. 2-6.

Електронні джерела оформлюються відповідно до загальних правил опису літературних джерел, при цьому в квадратних дужках після назви зазначається: [Електронний ресурс]. В кінці – Режим доступу: http://www.psyh.kiev.ua.

Наприклад: Королько Л. М. «Голодомор 1932-1933 на Сватівщині». – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://svatovo.ws/famine/index.html.

Посилання на сайти, портали, Інтернет-ресурси розміщуються окремо в кінці списку використаних джерел без нумерації під заголовком: ІНТЕРНЕТ-РЕСУРСИ. Наприклад: http://www.botany.kiev.ua.

Газетні публікації варто використовувати лише в крайньому випадку. Краще пошукати роботи цього ж автора в інших виданнях. Під час роботи над дослідженням учень повинен користуватися енциклопедичними та тлумачними словниками, які допоможуть з'ясувати значення термінів чи понять.

Поділ на два списки мас місце у випадку, -якщо, крім вітчизняних, у роботі використовуються іншомовні джерела. Українськомовні та російськомовні джерела не розділяються і подаються єдиним алфавітним списком.

 

Зразок оформлення списку літератури

  1. Артемчук Г. та ін. Методика організації науково-дослідницької роботи: Навчальний посібник для студентів та викладачів вищих навчальних закладів. - К.: Форум, 2000. – 271 с.
  2. Волобуєва А. Організація самостійної пошукової діяльності учнів на уроках математики // Обдарована дитина. - 2000.- №4. - С. 12-15.
  3. Народ скаже – як зав'яже/ Упорядник Н.Шумада. - К.: Дніпро, 1985. - 124с.
  4. Ситченко А. Визначення індивідуального стилю письменника (На основі структурування поняття) // Дивослово. – 2002. - №5. - с.48-51.
  5. Тичина П. Твори. - К.: Молодь, 1990. -116с.
  6. Фразеологічний словник української мови: У 2 т. - К.: Наукова думка. 1993.
  7. Юркевич П. Серце та його значення у духовному житті людини, згідно з ученням слова Божого//Юркевич П. Вибране. - К.: Абрис, 1993. - С.41-44.

ДОДАТКИ

У додатках містяться допоміжні або додаткові матеріали, необхідні для повноти сприйняття роботи, кращого розуміння отриманих результатів: проміжні математичні доведення, формули і розрахунки, додаткові таблиці, графіки, рисунки, ілюстрації тощо.

 ДОДАТКИ "Нумеруються” буквами, кожен з нової сторінки: Додаток А.

 

Календар
«  Грудень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Новини
[14.12.2017]
Андріївські вечорниці 
[07.12.2017]
Готуємось до міжнародних змагань 
[02.12.2017]
Перемога у шкільних батлах 
[01.12.2017]
Семінар вчителів початкових класів 
[21.11.2017]
Fashіon week в 1Б 
[20.11.2017]
Районне методичне об'єднання вчителів іноземних мов 
[20.11.2017]
Семінар у Львівській школі "Дивосвіт" 
[16.11.2017]
Виховний захід на тему: " Виховання здорового способу життя серед дітей підліткового віку." 
[10.11.2017]
Радіодиктант національної єдності 
[07.11.2017]
Зустріч  з  письменником 
[03.11.2017]
Про проведення I і IІ етапів Всеукраїнських учнівських олімпіад з навчальних предметів у 2017/2018 навчальному році 
[01.11.2017]
Оголошення про прийом учнів у школу 
[27.10.2017]
Екскурсія у Верховну Раду України 
[27.10.2017]
Майтер-клас для вчителів історії 
[21.10.2017]
Обмін педагогічним досвідом 
Відео

Проект "Відкритий ...

Відеовізитка

00:04:39
0 0 0.0
Опитування
Як Ви оцінюєте нашу школу
Всього відповідей: 178
Сайт учителя інформатики Бройченка А.Г. Освітній портал Львівщини Відділ з питань освіти, сім